یزدفردا "وزیر تعاون گفت: با محاسباتی که صورت گرفته است، بیشترین رشد تعاونی ها در طول 31 سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دوره برنامه چهارم و عملکرد دولت نهم است.
به گزارش یزدفردا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت:محمود عباسی درباره میزان تحقق تدابیر توسعه ای توسط وزارت تعاون در برنامه چهارم توسعه اظهار داشت:خوشبختانه آمارها و ارقام علاوه بر عملکردهای موجود موید این نکته است که تمام شاخص های بخش تعاون در برنامه چهارم نسبت به برنامه سوم 5/1 برابر شده است.
وی افزود: براساس محاسبات صورت گرفته، بیشترین رشد تعاونی ها در طول 31 سال گذشته و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به همین دوره برنامه چهارم است.
وزیر تعاون تصریح کرد: افزایش تعداد کسانی که عضو تعاونی ها شدند، به عنوان یکی از شاخص های مهم در همه دوره ها، در این دوره نسبت به دوره های گذشته غیر قابل تصور است. حتی بر اساس شاخص هایی که اقبال مردم را به سمت تعاونی ها نشان می دهد، در زمینه های اقتصادی همه این شاخص ها بالاتر از برنامه سوم است.
عباسی برخی ادعاها درباره محقق نشدن تمام تدابیر توسعه ای در بخش تعاون را بی اساس دانست و اظهار داشت: تمام شاخص های موجود خلاف این ادعا را اثبات می کند. ضمن این که با اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی به ویژه بخش های حمایتی درباره تعاونی ها ، در آینده ای نزدیک رشد بسیار بالاتری خواهیم داشت.
*دولت باید بر اساس قانون زمینه حضور تعاونی ها در بورس را فراهم کند
وی با بیان این که تمام رسانه ها باید به شفاف سازی مواضع و روشن تر شدن مسائلی موجود،کمک کنند ،گفت: تمام دستگاه های دولتی از جمله سازمان بورس و وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان زیرمجموعه های دولت به صورت هماهنگ از عملیاتی شدن برنامه های گسترش بخش تعاون حمایت می کنند.
وی همچنین درباره ورود تعاونی ها به بورس، تاکید کرد:هم اکنون در آستانه شکل گیری اجرایی شدن تمام مفاد سیاست های اصل 44 هستیم ولی برای محقق شدن این مفاد یک سری لوازم و مقدمات لازم است.
عباسی افزود: به طور مثال زمانی ایجاد بانک توسعه تعاونی تصویب شد، تشکیل سرمایه آن نیز باید به تصویب می رسید که انی امر نیازمند زیر ساخت ها و لوازمی بودیم که به تدریج فراهم شد. همین طور برای صندوق سرمایه گذاری هم مراحلی طی شد.
وزیر تعاون تصریح کرد: برای حضور تعاونی ها هم در بورس لوازم و امکاناتی لازم است. زیرا در قانون هم آمده است که دولت باید زمینه حضور تعاونی ها در بورس را فراهم کند.
وی ورود تعاونی ها به بورس را قانونی دانست و گفت: زمانی که این مورد در قانون آمده است، همه نهادها و دستگاه ها از جمله وزارتخانه های تعاون و امور اقتصادی و دارایی همین طور سازمان بورس مکلف هستند زیر ساخت ها و امکانات را برای ورود تعاونی ها به بورس فراهم کنند. همه دستگاه ها موظف هستند بر اساس این قانون عمل کنند و کسی بر خلاف این عمل نمی کند اما در حال حاضر سازمان بورس باید امکانات و زمینه چنین حرکتی را فراهم کند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا